Šī gada 3. decembrī Rēzeknes pamatskolā – attīstības centrā norisinājās konference “Digitālie un APA risinājumi darbā ar skolēniem ar attīstības traucējumiem”, kuras laikā tika akcentēta virtuālo tehnoloģiju pielietojuma nozīmē skolēnu ar attīstības traucējumiem fiziskajā audzināšanā. Aplūkojamā tēma tiek īstenota Erasmus+ KA2 stratēģiskās partnerības projekta “Supporting Children with Autism through Physical Education (EmpowerAble)” ietvaros (projekta Nr. 2024-1-LT01-KA220-SCH-000246848). 
Konferences laikā tika aktualizēta mūsdienīga un izglītības vidē īpaši nozīmīga tēma — digitālo tehnoloģiju un virtuālās realitātes izmantošana darbā ar skolēniem, kuriem ir attīstības traucējumi. Skolas pedagogi dalījās ar iegūto pieredzi digitālajā pratībā, demonstrēja piemērus un iezīmēja nākotnes iespējas, kā tehnoloģijas var tikt integrētas mācību procesā. Virtuālā realitāte tika izcelta kā efektīvs un daudzpusīgs risinājums skolēnu vispārējās attīstības veicināšanai, īpaši fiziskajā audzināšanā. 
Konferencē tika prezentēts arī pusgada pilotprojekts, kurā dažāda vecuma skolēnu grupās tiks testētas piecas VR aplikācijas, kas vērstas uz motoriku, kompleksu fizisko sagatavotību, sociālo mijiedarbību, ikdienas prasmju attīstīšanu un motivācijas veicināšanu. Šo tehnoloģiju integrēšana ļaus izvērtēt, kuras metodes visefektīvāk atbalsta skolēnu fizisko, sociālo un emocionālo izaugsmi. 
Īpaši izcelta tika arī RPAC profesionālā kompetence APA metodes (Adapted Physical Activity) pielietošanā, kas kalpo kā priekšnosacījums kvalitatīvu, pielāgotu un drošu fizisko aktivitāšu nodrošināšanai skolēniem ar dažādiem attīstības traucējumiem.













