Refleksijas pasākums
No 21.- 25.oktobra četras Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra skolotājas Veneranda Škrjaba, Aleksandra Vilčiņska, Inese Bogdanova un Larisa Vasiļjeva programmas Erasmus+ projekta ietvaros devās darba vērošanas praksē pie kolēģiem Kauņā – uz vienu no lielākajiem autisma centriem Baltijā (Kauno Prano Daunio ugdymo centras).
Lai popularizētu prakses laikā gūtās zināšanas, 14.novembrī RPAC rīkoja klātienes refleksijas semināru, kas pulcēja 42 izglītības darbiniekus no Rēzeknes, Ludzas, Dricāniem, Viļāniem Preiļiem un Griškāniem. Pasākumu atklāja Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra direktora pienākumu izpildītāja Ilona Saule, ar sarunu par autiskā spektra traucējumiem kopumā. Turpinājumā uzstājās visas četras skolotājas, kas dalījās savā pieredzē. Tika prezentētas idejas no dažādiem mācību priekšmetiem, dažādās klases un kopumā tika atspoguļots darbs ar skolēniem ar dažādiem attīstības traucējumiem.
Paldies Ilonai, Venerandai, Inesei un Aleksandrai par šī pasākuma organizāciju un dalīšanos savās zināšanās un pieredzē!
Darba vērošanas prakse Lietuvā
“Mūsu patiesie skolotāji – pieredze un sajūtas.”
/Ruso/
No 21.-25.oktobrim, 2024 četras Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra skolotājas – Aleksandra Vilčiņska, Veneranda Škrjaba, Inese Bogdanova un Larisa Vasiļjeva programmas Erasmus+ KA1 projekta “Globāla pieeja kvalitatīvai ilgtspējai: Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra pedagogu un atbalsta personāla profesionālās kompetences pilnveide izglītības sistēmas strukturālo pārmaiņu ietvaros” (2024-1-LV01-KA122-SCH-000218634) ietvaros devās darba vērošanas praksē pie partneriem Lietuvā – Kauno Prano Daunio ugdymo centras.
Šī projekta galvenais mērķis ir pilnveidot RPAC personāla profesionālo kompetenci, lai efektīvi apmierinātu pieaugošo pieprasījumu pēc kvalitatīvas izglītības un atbalsta skolēniem ar speciālajām vajadzībām, kā arī uzlabot digitālās prasmes, lai darbinieki varētu efektīvi izmantot digitālos rīkus mācīšanas un atbalsta praksē, nodrošinot skolēniem diferencētu apmācību un individualizētu mācību pieredzi.
Nedēļas laikā skolotājas vēroja 25 mācību stundas dažādos mācību priekšmetos un klasēs, kur izglītību iegūst skolēni ar dažādiem attīstības traucējumiem. Prakses laikā skolotājas guva praktisku pieredzi un zināšanas par sekojošiem izglītības procesa aspektiem:
sadarbība starp skolotājiem un atbalsta personālu;
palīgtehnoloģiju izmantošana;
uzvedības vadības metodes un stratēģijas;
individualizētu norādījumu sniegšanas metodes;
vērtēšanas metodes un mācību vajadzību noteikšana;
individuālo izglītības plānu izstrāde un novērtēšana;
atbalsta personāla darba īstenošana un sadarbība.
Kopumā – kā arī atzīst skolotājas, darba vērošana ir vērtīga jo tā ļauj gūt ieskatu citu pedagogu praksē un pielietot efektīvākās metodes savā darbā. Šāda pieredze sekmē profesionālo pilnveidi, kā arī sniedz jaunas idejas atbalsta nodrošināšanai skolēniem un mācību procesa uzlabošanai.