“Mūsu patiesie skolotāji – pieredze un sajūtas.”
/Ruso/
No 21.-25.oktobrim četras Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra skolotājas – Aleksandra Vilčiņska, Veneranda Škrjaba, Inese Bogdanova un Larisa Vasiļjeva programmas Erasmus+ KA1 projekta “Globāla pieeja kvalitatīvai ilgtspējai: Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra pedagogu un atbalsta personāla profesionālās kompetences pilnveide izglītības sistēmas strukturālo pārmaiņu ietvaros” (2024-1-LV01-KA122-SCH-000218634) ietvaros devās darba vērošanas praksē pie partneriem Lietuvā – Kauno Prano Daunio ugdymo centras.
Šī projekta galvenais mērķis ir pilnveidot RPAC personāla profesionālo kompetenci, lai efektīvi apmierinātu pieaugošo pieprasījumu pēc kvalitatīvas izglītības un atbalsta skolēniem ar speciālajām vajadzībām, kā arī uzlabot digitālās prasmes, lai darbinieki varētu efektīvi izmantot digitālos rīkus mācīšanas un atbalsta praksē, nodrošinot skolēniem diferencētu apmācību un individualizētu mācību pieredzi.
Nedēļas laikā skolotājas vēroja 25 mācību stundas dažādos mācību priekšmetos un klasēs, kur izglītību iegūst skolēni ar dažādiem attīstības traucējumiem. Prakses laikā skolotājas guva praktisku pieredzi un zināšanas par sekojošiem izglītības procesa aspektiem:
sadarbība starp skolotājiem un atbalsta personālu;
palīgtehnoloģiju izmantošana;
uzvedības vadības metodes un stratēģijas;
individualizētu norādījumu sniegšanas metodes;
vērtēšanas metodes un mācību vajadzību noteikšana;
individuālo izglītības plānu izstrāde un novērtēšana;
atbalsta personāla darba īstenošana un sadarbība.
Kopumā – kā arī atzīst skolotājas, darba vērošana ir vērtīga jo tā ļauj gūt ieskatu citu pedagogu praksē un pielietot efektīvākās metodes savā darbā. Šāda pieredze sekmē profesionālo pilnveidi, kā arī sniedz jaunas idejas atbalsta nodrošināšanai skolēniem un mācību procesa uzlabošanai.